Slut på småätandet

Ja då har man vart på sitt sista gratisbesök hos tandläkaren.
Skrev på för att få frisktandvård vilket jag tycker är ett grymt sätt att hålla koll på sina tänder. Det finns ju olika prisklasser man får med tanke på hur bra skick ens tänder är i. Jag trodde inte att jag skulle få den lägsta eftersom jag har haft lite hål då och då när jag var yngre. Men tydligen så var mina tänder i så bra skick att jag fick prisklass nummer 1, 40:- i månaden!! Helt sjukt billigt för att få undersökning en gång om året ungefär.

Men hon påpekade att om jag ville hålla mig i denna klassen så måste jag tänka på att inte småäta. Det måste bli ett slut på småätandet. Jag småäter VÄLDIGT mycket och det kommer nog bli svårt att sluta med det. Men jag måste om jag vill att mina tänder ska må bra.

Sen är det Plackers och Flux varje dag som gäller (nästan varje dag iaf, måste bli bättre på det)

Och det bästa av allt var att jag och Kristoffer (han var också hos tandläkaren idag och skrev upp sig för frisktandvård) fick varsin Biobiljett för att vi skrev upp oss. Helt grymt. Så nu blir det Toy Story 3 nästa vecka!!


/ ellie ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0