Ny spruta

Ja här kommer en film på mig när jag arbetar. För er som inte känner mig så jobbar jag som billackerare.
Jag får ofta frågor hur det går till och hur man arbetar m.m. Jag ska försöka att lägga in lite bilder då och då och visa er hur det går till på mitt arbete.

Just på denna filmen så testar jag en ny lackspruta som heter SATA jet 4000 RP.
Sjukt skön att arbeta med och när den har lanserats så lär jag tjata hål i huvudet på min chef för att få en sådan.
Sprutan är ett av de viktigaste när det gäller lackering. Självklart finns det MÅNGA andra faktorer som spelar in men har man inte en lackspruta som man trivs att jobba med så blir det inge bra.


 

 

 

 

Min fina spruta! :) Denna har jag i dagsläget och målar de vattenbaserade färgerna med.

 

"22-linjen spruta" (för lösningsbaserade färger) och våran fina guldiga klarlacksspruta.

 

Nu har ni fått lite info om hur jag arbetar. Fråga gärna om ni vill veta något så ska jag försöka att förklara!

 

/ ellie ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica (Alissas mamma)

Åhh va roligt att få se när du jobbar, riktigt coolt! :) Och fin design du har fått till, orange såklart :)



Jimmy är sjuk så tyvärr blev det ingen idol-kväll ihop.

Hoppas ni får en myspys kväll! KRAM

2010-10-01 @ 20:57:55
URL: http://kackisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0