Oj Oj Oj

Nu har jag MYCKET att blogga om :) Vet inte riktigt hur jag ska hinna med :D hehe
Men jag ska börja med att berätta en mycket rolig nyhet, jag har nämligen blivit "officiell" fotograf för Christians och hans vän Jonas företag Gourmand.
Med andra ord så ska jag vara med på alla provningar och matlagningskurser och fota till deras hemsida. Vi hade en liten session härom veckan som skulle vara till en artikel i en tidning som ges ut i Eriksberg. Jag skulle ta lite kort på en Ört & honungskryddad lammstek med potatis & palsternacksmos, ugnsrostade rotfrukter, gröna bönor & rostad vitlöksås. Och det är en hel del jobb med att fota mat, inte det enklaste att göra! Men jag tyckte att jag fick till det helt okej och Christian var nöjd. Vi fick också lite bilder på dem som hamnade på hemsidan.

Christian och Jonas



När jag fotade så lånade jag min brors objektiv och hans blixt, så nu är det hög tid för mig att köpa mig en blixt har jag bestämt, det är det lätt värt.
Det kommer att bli en Pentax AF-360 FGZ. Priset ligger på lite över 3000 kr, plus en Omni Bounce för att få ett mjukare ljus som ligger på ca 300 kr.




Så nu väntar jag bara tills jag sparat ihop tillräckligt för att köpa den, längtar längtar!!
Kommer att lägg upp här på bloggen när Gourmand kommer med en ny provning eller kurs! Hoppas att någon blir intresserad för det är väldigt kul!

/ Ellie ♥

Kommentarer
Postat av: Angelica

vad skoj gumman!

2010-03-24 @ 21:02:31
URL: http://zoas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0