Lägesrapport

Ja det va ett tag sen jag nu uppdaterade vad som händer i mitt liv. För det mesta så är det väl som vanligt men jag längtar nått så fruktansvärt tills vi får våran lägenhet. Det kommer att bli hur kul som helst!
Den senaste veckan så har jag gått igenom mina flyttlådor som jag har hemma hos mamma och pappa för att kolla vad man har och vad man inte har inför flytten. Och det var verkligen hur kul som helst!! Jag hittade en massa roliga grejer som man inte sett på ett tag. Gamla kort från skoltiden och skolkataloger är något som jag alltid tycker är roligt att kolla i.

Sen hittade men saker som man fått i present genom åren, som man då inte tyckte va riktigt lika roligt som det är nu. Det som jag tror jag blev mest glad för var bestick som jag har fått från Mormor och Morfar, hur fina som helst!! Jag älskar verkligen dem. Ska försöka ta kort på dem så att ni kan få se hur de ser ut.
Jag hittade allt från kokböcker, juldukar, rivjärn, massa kastruller till jätte fina handdukar. Känns inte som att det är så mycket men behöver köpa nu ändå. Visst så är det väl en del men inte så mycket småsaker i alla fall.

Det jag vet som verkligen är ett måste är soffa, matsalsbord + stolar, dammsugare, mopp + hink, taklampor... ja det blir en del ändå. Vi sparar så mycket pengar vi bara kan nu så att vi ska kunna köpa de grejerna vi verkligen vill ha.

Man tänker på vad vi ska göra och hur vi vill ha det i våran lägenhet, och vi bollar idéer fram och tillbaka. Tapeter, färg, garderober!, spottar i taket?, bänk i badrum, förvaring, ja det är en del som åker runt i våra huvuden just nu.

Annars så är det väl inte mycket som händer. Jobbet går bra och vintern fortsätter. Är faktiskt glad att det fortfarande är snö :) även om det skulle vara lite skönt om det snart blev vår.

Har också köpt en biljett till Pink i sommar tillsammans med min mamma och min syster! Sen ska vi ju gå och kolla på Peter LeMarc!
Och snart är det showen "Dyngkåt och hur helig som helst" med Mia Skäringer, det ska verkligen bli kul!

Och i sommar är det ju en del konserter/festivaler man vill gå på. Men det är ändå sjukt att de flesta jag vill gå på är just här i Göteborg på Frihamnspiren:
  • West Coast Riot 17 Juni. Rise Against, Flogging Molly, Dropkick Murphys, A day to remember
  • Metaltown 18-19 Juni. Rammstein, In Flames, Bullet for my Valentine
  • Pier Pressure 20 Juni. The Sounds
ÅH jag vill verkligen gå men jag vet inte vilken?? Det är inte så att man har råd eller tid att gå på alla 3. :(
På alla 3 så är det något band som jag VERKLIGEN vill se, usch usch usch.


Nu har jag uppdaterat lite på vad som händer i mitt liv just nu. Nu måste jag kolla på OS. Kommer verkligen sakna det när det är slut!!

Kram kram
/ellie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0