My name is Khan


Äntligen har jag fått en favoritfilm.
Jag bara älskar denna filmen och DU måste se den.
Jag grät mig igenom halva filmen (om inte mer), både glädjetårar och sorgetårar.
Jag blev jätte rörd av den och jag har aldrig sett en film som gjort mig så känslosam (brukar ofta bli känslig när det är sorgligt, men inte SÅHÄR känslig).


My name is Khan



Filmen handlar om Rizwan Khan som är en muslim från Indien som flyttar till Amerika. Han har Asperger's syndrome
och vill leva ett lyckligt liv. Efter 9/11 vill han visa den Amerikanska presidenten att han inte är en terrorist även om han är muslim. Han kämpar mot många motgångar och ger kärlek till alla han träffar.
Helt underbar!


/ ellie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0