Handens Fem Fingrar

Denna låten är så vacker. Min kära vän Ida sjöng den till Emmy på hennes Namngivningskalas.
Tycker den är så fin.

Lisa Nilsson - Handens Fem Fingrar

Jag känner dig
jag känner dig så väl
dina fasor dina vondor
finns oxå i min själ, du är mitt kött o blod
Du bär ett dybart namn och min kärlek utan villkor
Jag gör vad jag kan
så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten
När ingen ser när ingen vet kommer gråten mitt i skratten

 

Fem fingrar ska skydda dig
Ett i månen,
Ett i solen,
Ett i poolstjärnan bakom molnen.

Ett i hopp, och ett i tro.

Handens fem fingrar vaggar dig till ro


Stort är mörkret nu,
Månen är i tu, men det är natten som gör dagen ljus
och mitt ljus är du och denna jord är rund
Finns här ingen alls som kan ge mig sån förtvivlan
och som är lika sann
Du blir rädd för dina skuggor, alla hot som aldrig når dig
Jag ska sjunga dig ett löfte och jag vet att du förstår mig


Ref. Fem fingrar...

 

Om du tänker dig den skogsväg vi vandrar i bland,
ner till stigen ner till vattnet,
din hand är i min hand
det sägs att långt där ner i djupet i botten av den sjön
finns en silverskatt som glimmar den är din i natt
så slummra in och dröm

 

Ref. Fem fingrar...


Kommentarer
Postat av: Lennart Carlsson

Vilka vackra ord. Hoppas att din förkylning är på bättringsvägen

2009-11-27 @ 06:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0