Objektiv-ångest

Sitter här och kollar runt på nätet efter ett nytt objektiv. Jag har bestämt mig för att inhandla ett nytt som kan ersätta mitt kit-objektiv. Men vilken djungel det är!
Har iaf kollat in två stycken som jag fastnat för.
Dock så skiljer priset på dem rejält.
Det ena är ett Tamron AF SP 17-50/2,8 XR Di-II LD IF och kostar runt 3700:-
Det andra är ett Sigma EX 17-50/2,8 DC OS HSM och kostar runt 6400:-

Nu är den stora frågan, ska man välja det billiga och kanske ha råd med att köpa ett bra macro inom en snar framtid eller ska man satsa på det lite dyrare för att helt enkelt få ett bättre objektiv?

Jag tror att det lutar åt det första alternativet och eftersom att min kära bror har ett sådant objektiv så ska jag åka till honom och testa det och se vad jag tycker. Vill ju hemskt gärna ha ett macro också :)


Objektivet till vänster är det jag har nu.



Svårt val!

/ ellie ♥

Kommentarer
Postat av: angelica

haha, trodde det stod stativ först, inte objektiv. Jag trodde du hade blivit galen som skulle köpa så dyrt...:P

2011-01-17 @ 22:36:20
URL: http://zoas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0