Konserter

Här kommer ett urplock av konserter jag vart på. Något som jag verkligen brinner för!


  • The Offspring. Var en av mina första konserter, och då var man inte gammal, 10 år. 1999 på Liseberg. Kommer inte ihåg så mycket från den men det va säkert grymt.
  • Looptroop x8. Alltid lika bra på scen, kan inte komma ihåg hur många gånger jag har sett dem, ca 7-8 gånger kanske?
  • Atmosphere x2. Första gången jag såg han så var jag 16 år och AVGUDADE honom. Och då spelade han på Sticky. Jag hade fått låna min systers väns legitimation och gick dit själv. Trodde inte jag skulle komma in, hon va ändå 23 år på legget, men det gick så bra så och jag hade en underbar kväll.
  • Blindside x2. Såg de både som förband till Linkin Park i Globen och sedan på Pier Pressure 2007. Sjukt bra måste jag säga.
  • Linkin Park. I Globen 2007 tillsammans med Sten. Svårt att beskriva känslan att att stå längst fram på en sådan konsert!
  • AC/DC. I Globen tillsammans med Krille, Annie och Christian. Hade en underbarhelg i Sthlm.
  • Volbeat. Helt klart de bästa Live bandet. FAN va bra det var. Stämningen var på topp!
  • Rise Against. I fryshuset, Stockholm. Även om detta är mitt absoluta favorit band så måste jag säga att det var den sämsta konserten jag vart på, inget prat, ingen glädje, helt enkelt tråkigt! Hoppas inte att det är samma sak på West Coast Riot.
  • Paramore. I fryshuset, Stockholm. Detta var däremot en riktigt bra konsert, underhållande. Dock tråkigt att man fick vänta tills 4 st förband hade spelat och trängts med 400000 fjortisar typ.
  • Billy Talent. Såg dem på Pier Pressure 2007. Grymt bra live. Var rejält svettig efter denna konserten.
  • Bloodhound Gang. Sjukaste konserten jag vart på! Massa äckliga grejer gjorde de på scen som att t.ex dricka en kanna öl, spy upp det och sen dricka det igen!! SJUKT!
  • Takida x5
  • Governor Andy
  • Björn Rosenström
Och några mer. Kommer inte ihåg alla jag vart på.



Här kommer iaf de som jag tycker ha gjort det bästa intrycket på mig, de som har haft det bästa konsertframträdandet:


VOLBEAT

 

/ ellie ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica (Alissas mamma)

Jisses, det är inte lite konserter du har varit på du.

Nu ska jag försöka minnas mina här...

Backstreet boys

Kent (några ggr)

Håkan Hellström (några ggr)

Stefan Andersson

The Ark

Takida



Ja, det var väl det...HAHAHA!

2010-06-18 @ 08:53:11
URL: http://kackisen.blogg.se/
Postat av: Elin

hehe, ja men mer ska det bli :) alltid kul med konserter. Ska du gå på Kent nu när de ska spela eller? kram kram

2010-06-18 @ 15:00:44
URL: http://ellielack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0