Fotoböcker

Sitter här och är fortfarande en del sjuk. Bihålorna gör fruktansvärt ont som de alltid gör när jag är förkyld.

Har nu legat och läst några kapitel ur fotoböckerna jag fick av min bror i present. Hur bra som helst!
Jag har aldrig riktigt fastnat för det här med att läsa böcker om olika grejer men dessa är riktigt bra! De rekommenderar jag starkt.
För de första så är de lättlästa och så är de roliga att läsa. Författaren gör så att man riktigt förstår vad han menar. Han förklarar väldigt utförligt vad man behöver göra för att få en bra bild.
Författaren heter Scott Kelby och böckerna heter Digitalphotografi 1, 2 och 3.

Så nu ska jag läsa lite ur kapitlet: Foto blommor som ett proffs. Får se om det blir något bättre, men lite lär man sig alltid.

 

/ Ellie ♥

Kommentarer
Postat av: Jessica (Alissas mamma)

Det lät intressant, är det böcker för foto rent allmänt? Vet att det finns fotoböcker för tex hur man använder canon på bästa sätt. Har försökt hitta någon för Sony men svårt att få tag på.

Guud, visst är det kul att fota, ska vi öppna en studio ihop? haha ;)

2010-04-05 @ 22:29:31
URL: http://kackisen.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är fotobok om hur man fotar allmänt. Med alla kameror, men det finns massa olika kapitel om hur man bättre fotar bröllop, blommor, natur m.m. Jag tycker verkligen om den. Jag kommer nog rätt fort läsa igenom den fösta boken, du får gärna låna den sen om du vill? böckerna är inte jätte billiga så det bästa är ju om man kan dela med sig!

Lätt att vi ska öppna det! :D kan sätta upp en vit duk i vårat extra rum hemma och bara börja köra haha. kram

2010-04-06 @ 10:18:52
URL: http://ellielack.blogg.se/
Postat av: Pappa

Kul att du blivit så intreserad av fotografering

finst sjukt mycket att lära sig.

2010-04-08 @ 06:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0