Svininfluensan

Nu kommer ett inlägg där jag kommer att visa en del aggressioner!!
Jag blir så trött på alla människor som tjatar om att de INTE ska ta influensa vaccinet. WHAT THE FUCK??
Först och främst så är det inte er själva ni ska tänka på, utan de som verkligen kan bli riktigt sjuka! Största tanken med vaccinet är för att skydda de utsatta grupperna så att de inte blir sjuka. Tänk på de i er omgivning!! Tänk på alla småbarn som inte får ta vaccinet och som kan bli jätte sjuka, känner inte du att det är en bra gärning att skydda dem från det då? Och alla de som är allergiska mot ägg och som inte heller få ta det.

Jag vet att det är en himla massa snack om att innehållet av vaccinet är farligt och att biverkningarna kan vara fruktansvärda. Men för det första så har ALLA vaccin någon form av biverkning som några stycken får, det är inget man kommer ifrån. Visst finns det kvicksilver i vaccinet och det är klart att det inte är bra, i en STOR mängd. Men kvicksilvret i vaccinet motsvarar en tiondel av den som finns i en portion fisk. Alltså inte så farligt!

Och visst så är det vissa som får en del biverkningar av vaccinet, men är inte det bättre än att någon blir riktigt sjuk? Man kanske får huvudvärk, ont i muskler och blir trött, men kan man inte stå ut med det i en eller två dagar? Det är ju trots allt inte alla som får biverkningar. Och biverkningarna är oftast mycket lättare än att ha själva influensan.

Och ja, det finns risker med båda att ta det och att inte ta det. Man kanske till och med tar det förgäves om inte influensan blir så stor som man befarar. Men vaccinet finns redan här så jag ser ingen anledning till att inte vaccinera sig. Vaccinet dödar inte, men vi vet att Svininfluensan gör det!


Har du inte tänkt att ta vaccinet så tycker jag att du ska ta dig samman och tänka efter ordentligt. Jag tänker i alla fall inte riskera min familjs eller mina vänners hälsa.


/ Ellie ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har precis varit en duktig flicka och varit och tagit min spruta. Dock gör hela armen ont :( HATAR SPRUTOR!

2009-10-21 @ 19:24:54
URL: http://emmaigavle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0